петък, 24 май 2013 г.

Трио курабийки от дуо сладкарки


Събитията от днескашния пост всъщност се случиха преди почти две седмици, в деня на изборите (много съм изостанала явно с постването!). Седя си аз вкъщи, съпругът ми е на работа и аз активно почивам, цъкам разни рецепти, обработвам снимки... като цяло неделна скука. Към обяд телефонът ми зазвънява... е, не едно такова международно (както едно време на приятелите от клуб НЛО), но все пак звъни интересно :)

Оказа се приятелка, която също като мен е фен на готвенето и най-вече на приготвянето на сладки изкушения. Нейният приятел също беше неделен работник и затова тя ми отправи предложение, на което не можех да устоя - не да пием кафе (като нормални жени), а да готвим :)

Имам си файлче, в което съхранявам линкове към рецепти, които искам да приготвя. Много набързо го прехвърлих и като най-апетитно и същевременно бързо и лесно избрах курабийките с шоколадови парченца, толкова популярни сред американците като chocolate chip cookies. Рецептата, която ми изглеждаше най-удачна е от всеизвестните Allrecipes.com.


Първо обаче двете сладкарки трябваше да се снабдят с необходимите продукти. И друг път съм правила такива сладки, винаги са ставали много вкусни, но не особено добре изглеждащи. Бях си дала сметка, че това вероятно е защото на минали опити използвах само бяла захар. Кафявата, освен че има малко по-различен вкус, има и различна текстура - придава по-голяма плътност на тестото. Освен кафява захар си взехме и 2 шоколада, които да начупим в тестото - един млечен и един черен. Малко по-надолу по щанда видяхме бонбонки M&M - онези шарените, шоколадовите - защо пък да не сложим и от тях? А пък на касата приятелката ми се загледа в пакетче фъстъци... няма ли да са подходящи? И така сладките станаха трио :)

А ето и рецептата за Chocolate Chip Cookies:
  • 250 гр. масло, леко размекнато
  • 1 ч.ч. бяла захар
  • 1 ч.ч. кафява захар (ние взехме от стандартната, в която мисля няма меласа)
  • 2 яйца
  • 2 пакетчета ванилия на прах
  • 1 ч.л. сода за хляб
  • 2 ч.л. гореща вода
  • 3 ч.ч. брашно
  • 1/2 ч.л. сол
  • шоколадови парченца или ядки - количество по желание
Маслото се разбива с двата вида захар до кремообразна смес. Яйцата се прибавят едно по едно към маслената смес като след всяко се разбива добре. Добавя се и ванилията. Отделно содата за хляб се гаси в съвсем малко гореща вода и се прибавя към общата смес заедно със солта. Последно се прибавя брашното и се разбива до пълно смесване. След това ядките / шоколадът се добавят с бъркане - по-това време сместа е вече доста гъста. И сме готови - страшно лесно :)

В нашия случай - след прибавянето на брашното разделихме тестото на три части и към всяка добавихме различни вкусове.

Шоколад


Шоколад и фъстъци


Бонбони M&M


А ето и трите смеси


Печенето също е много лесно и бързо. От сместа се загребва със супена лъжица (но не препълнена) и се изсипва върху хартия за печене. Не си играйте да го дооформяте, защото във фурната ще се "разлее" и ще приеме доста правилна форма. Предвидете си доста разстояние между бисквитите - в голямата тава на фурната слагам само по шест, тъй като доста бухват и има опасност да се съединят.


Всяка партида се пече не повече от 10-15 минути до леко покафеняване по краищата. Когато се извадят от фурната сладките са меки, но след като изстинат се втвърдяват и стават леко хрупкави. С горните пропорции изпекохме не по-малко от 6 тави, тоест поне 36 курабийки. Естествено междувременно двете сладкарки успяха да си поговорят и похапнат, с една дума - страхотно си изкарахме :)

Така и не можах да си избера любим вкус :) Голям фен съм на тези курабийки и всички варианти много ми харесаха. Бисквитките са леко хрупкави по краищата, по-меки от вътре, захарните кристалчета се топят в устата, а различните добавки ги правят просто неочаквано добра комбинация :)


Сладките могат да стоят няколко дни без никакъв проблем. Ние естествено запазихме доста и за любимите си мъже - моят хареса най-много шоколадовите :)


Между другото днес моята кулинарна комбина има рожден ден - бъди здрава, вдъхновена и заредена с положителни емоции!!! :) А ти имаш ли си любим вкус? :)

2 коментара:

  1. Гери Стефанова (кулинарната половинка)29 май 2013 г. в 19:03

    Ето ме и мен. Най-после събрах смелост да се включа с коментар в този прекрасен блог на изкушенията.;) Желая му успех и голяма кулинарна известност.:) Благодаря ти за хубавите пожелания, а относно моят любим вкус ... мисля, че се двоумя ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооооо, много благодаря, Гери! Липсваше ми този коментар, откога го чакам :)) Събирай смелост за собствен блог, а до тогава - с удоволствие ще споделя пак кухнята си с теб! :))

      Изтриване